A hatásos marketing szöveg néha rövid

Hallottad, hogy a rövid szöveg írása spam jellegű, és mindig legalább ennyi, vagy annyi  szó legyen egy blogcikk hossza? Közkeletű tévedés, hogy mindig hatalmas terjedelmet kell adni egy céges blogcikknek ahhoz, hogy jó legyen. De nézzük, mi is áll e mögött

Mennyi a minimális szószám egy blogbejegyzéshez?

Pár évvel ezelőttig úgy tartották, hogy 300 szó, majd pár évvel később azt mondták, hogy a minimum 500 szó legyen. De azt is olvastam több helyen, hogy 1000-1500 szó az ideális, hiszen a hosszabb céges blog írás jobb helyezést érhet el.

Hatalmas tévhit van a szavak számáról és arról, hogy a Google mit akar látni.

Sosem a keresőnek írunk, hanem az embernek, aki olvassa. Így lehet, hogy egy rövidebb, mobilon jobban befogadható cikk jobb eredményt ér el, mint egy kisregény hosszúságú.

A blog írás sokat változott az elmúlt évek során

De ez nem volt mindig így: tíz éve rövid, kis jellegtelen tartalmak írásával nagyszerű helyezéseket lehetett elérni. A weboldal tulajdonosok és a bloggerek ontották a 100 szavas tartalmakat kulcsszavakkal telezsúfolva – és ez egy darabig működött is.

Akkoriban a webes tartalmak mennyisége töredéke volt a maihoz képest.

Az online marketing és SEO szövegírókat akkoriban a mennyiség – nem pedig a minőség alapján – fizették. Ez volt a 20-40-50 darabos “kulcsszóra írt cikkcsomagok kora. Az eredmény általában borzalmas volt. Olvashatatlan darálás volt, nem hasznos információ a legtöbb esetben.

Ezután a Google jelentős változtatást hajtott végre.

A Panda nevű algoritmikus frissítés elsöpörte azokat a webhelyeket, amelyek rosszul megírt spam jellegű tartalomra támaszkodtak.

 

A trend gyorsan megváltozott

Bár ma sok marketing szöveg  gyakran rövid, de a rövid cikk nem feltétlenül azonos a rossz cikkel. A Google 2019-ben azt mondta, hogy a  szavak száma nem a minőséget jelzi. Ezt a SEO munka során is mindig fejben kell tartani. Néha mindössze 300 szóra van szükség ahhoz, hogy teljes körűen elmagyarázd a témát. Hiba lenne túlírni.

A keresési szándék megértése került a középpontba

Az intelligens marketing szövegírás célja, hogy válaszoljon az olvasók kérdéseire, és rávegye őt a következő lépésre. 200 további szó hozzáadása az elvárt szószám „követelményének” eléréséhez nem szolgálja az olvasót, és ronthatja a felhasználói élményt.

A szószátyárokat te is kerülöd

Épp olyan ez, mintha kérdeznél valamit egy ismerőstől, aki pár hasznos mondat helyett az életét kezdi elmesélni. Ugye, hogy legközelebb elkerülöd őt? – pont ugyanez van a weboldalakkal is. Az emberek nem értékelik a pusztán SEO célból megalkotott szövegáradatot, melyből ki kell bogarászni a lényeget. Amióta a mobilos olvashatóság az első, ezeket a szövegírói félreértéseket kerülni kell

Tehát ha olyan cikk kell, amely rövid, akkor az a jó, ha pedig hosszú, kifejtős, felsorolós cornerstone anyag, akkor az.

De hogy ezt honnan tudod megállapítani? – nézd meg mekkora az, ami jelenleg az első helen van. Az pont jó. Annál kell jobbat írni. Nem többet, jobbat.